Hebben Vlamingen een hekel aan Hollanders?

Het reservemateriaal van Cees Priem klaar voor de start.

Het reservemateriaal van Cees Priem klaar voor de start.

In  een nieuwe aflevering van het dagboek van de Ronde van Vlaanderen vraagt René Schrier zich af hoe dat toch zit met Vlamingen en Hollanders. Hij genoot van de Vlaamse wielerfeestdag tijdens de Ronde van Vlaanderen, maar een enkele wanklank zette hem toch aan het denken. Meer daarover en over de zonnige toekomst die hem wacht in het Dagboek van de Ronde van Vlaanderen.

1 reactie

Opgeslagen onder Actueel

Een Reactie op “Hebben Vlamingen een hekel aan Hollanders?

  1. van hecke henri

    ik heb alvast geen last van het scheefgetrokken beeld ivm vlamingen en hollanders; ik kom 30 jaar in zeeuws vlaanderen, meestal heeft mijn bezoek iets te maken met sport, of een verlengstuk ervan.
    de doorsnee vlaming (ik wil mij daar niet bovenuit tillen) is eenvoudig, bescheiden, te weinig assertif, maar daarom niet dom; hij kruipt in zijn schelp voor wat hij “de arrogantie” noemt, ik zeg eerder de boude houding waar de vlaming niet zo mee om kan, zijn taalvaardigheid weegt minder, hij reageert dan niet zo handig, hollandse humor is niet de zijne, sarcasme en cynisme maken van hem een ander mens, so what ?
    zelf heb ik over de schreve meerdere goede vrienden, en dat wil ik zo houden, en ik geniet er ook enig respect, tot mijn genoegen, ik wil dit zo houden, zelfs nog verstevigen; dat onze sportcultuur niet aan het hollands niveau reikt, dat is nu eenmaal zo, in een complex land als het onze is dit nog niet voor morgen; maar als jullie moeten kiezen tussen vlamingen en duitsers… niet te lang twijfelen aub !
    maar… moesten we het nu enkel over de wielersport pur sang hebben, het zou nog zo gezellig zijn, want in vlaanderen moet je toch zijn: daar zijn de wedstrijden, daar zijn de inrichters; ik lees elke week tientallen hollanders in de uitslagen, in elke categorie, die weten wel beter.
    lang leve de wielersport !!!

Geef een reactie

