Eten en drinken op de fiets

door René Schrier

Nu het wielernieuws even beheerst wordt door dopingberichten is het misschien niet het beste moment om het over eten en drinken te hebben als je fietst. Toch is het wel interessant om ervaringen uit te wisselen over wat je zoal naar binnen slaat als je kilometers maakt. Zelf drink ik nog niet zo veel nu het nog niet al te warm is, maar misschien span ik me ook niet genoeg in. Eten op de fiets doe ik zelden, maar ik heb boven mijn middel dan ook een flink permanent voorraadvat. Wat drinken jullie? Helpen energiedrankjes echt? Wat eet je om te voorkomen dat je er helemaal door zit? Wat is het lekkerst en wat is het best. Of het goedkoopst? Deel je ervaringen, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen. Stuur ons een reactie. Om jullie een beetje op weg te helpen een videootje van wat een Raborenner zoals wegstouwt naar aanleiding van Luik-Bastenaken-Luik, afkomstig van RaboSportTV.

5 reacties

Opgeslagen onder Wielervideo's

5 Reacties op “Eten en drinken op de fiets

  1. Arno

    Voor het sporten: klein beetje cera ;-)

    Tijdens: evergreens, bananen, druivesuiker. Krentebol met kaas. Musli repen van de Aldi of Lidl.
    Lange tochten: extra zoet mee. B.v. Mars, Snickers.

    Drinken: water en/of water met Isostar

    Na het sporten: Iso drank van Aldi of Lidl.
    Bij zeer warm weer: bouillon (zout aanvullen)

    • rschrier

      Over die cera moeten we het nog maar eens hebben. Maar dat van die bouillon zou ik zelf nooit bedacht hebben. Maar ja ik heb dan ook een beetje last van een hoge bloeddruk, dus dan hoeft zout niet zo. Je mag trouwens wel een flinke tas op je rug hebben zo.

      • Arno

        Flinke tas? Welnee, linkerachterzak 1 of 2 bananen. Midden: gsm + 2 (apart verpakte) stukje duivensuiker. Rechts: 1 of 2 evergreens.

  2. rschrier

    Gelet op het geringe aantal reacties is eten en drinken onder fietsers niet echt een onderwerp. Of zouden ze maar wat in hun mond stoppen?

  3. Water, koeken en af en toe zo’n heerlijke vlieg of ander beest. Even je mond open zetten en hop… ze leveren je gratis vitamientjes af.

Geef een reactie

