Nieuwdorp sprintend naar top tien in Olympia’s Tour

Frits Bakker

HOOGDORP – Het was hem tot nu toe nog niet zo heel goed afgegaan in Olympia’s Tour, maar vanmiddag had Nick Nieuwdorp zijn beste dag. Theo Bos sprintte in Hoogdorp naar zijn derde opeenvolgende zege, voor Sebastiaan Kamphuis en Marco Bos. Voor Nieuwdorp was er in de massasprint voor het eerst een rol in de top tien weggelegd. De Zeeuw reed naar een keurige achtste plaats.

,,Het had nog iets beter kunnen zijn”, vertelde hij. ,,Ik reed op een gegeven moment goed voorin, maar nam een vluchtheuvel aan de verkeerde kant, waardoor ik pas rond de twintigste plaats kon inpikken. Maar in de laatste twee kilometer schoof ik weer aardig op. Met de twee jongens voor me, scheelde het maar centimeters.”

theo bos (midden) kort voor de start van de etappe die hij ook op zijn naam schreef.

De hegemonie van Theo Bos, die na de proloog ook de twee volgende etappes won, is tot nu toe het meest opvallend van deze Olympia’s Tour. Nick Nieuwdorp: ,,Het verbaast mij niet zo, want hij wordt in een zetel naar de sprint gebracht. En met die Rabo’s maken ze heel de koers waaiertjes om hem uit de wind te houden. Hij hoeft het alleen af te maken, maar aan de andere kant is het ook wel knap dat hij dat doet.”

Voor Nieuwdorp is de etappe van morgen er een om naar uit te kijken. ,,We gaan naar Roosendaal, daar wil ik me zeker nog een keer in de kijker rijden.” Vandaag voelde hij zich vanaf het begin sterk. ,,Het is een paar keer in stukken gevallen, maar iedere keer kwam alles weer samen.”

Voor de sprinters wordt het morgen wellicht de laatste kans. Daarna trekt Olympia’s Tour richting Duitse grens. Zondag is de klassieke laatste etappe door Limburg, waarin het vermoedelijk aan de betere klimmers is om het klassement te verdelen.”

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel

Geef een reactie

