Wie gaat er mee met Johnny naar NK?

Frits Bakker

YERSEKE – Ik stond vrijdagavond in Hulst bij Johnny Hoogerland en om de vijf minuten kwam er wel iemand langs voor een handtekening. Hij deed het allemaal met een glimlach, de beste Zeeuwse prof van dit moment, die aan een nieuw leven is begonnen en alles van de zonnige kant ziet. Zware Delta Tour achter de rug? Veel afgezien in de regen op de kasseien? Johnny: ,,Wel nee, ik heb er niets van gevoeld, mijn vorm is nog beter dan in het voorjaar.”

Zijn populariteit in het Zeeuwse is pijlsnel omhoog geschoten nadat hij vorig jaar zijn carrière een nieuwe impuls heeft gegeven. Dit jaar is nog beter tot nu toe, in dienst van Vacansoleil, in een ploeg waar hij zich thuisvoelt en met een ploegleider (Hilaire Vanderschueren), die hij bijna als zijn vriend is gaan beschouwen.

Johnny Hoogerland, in topvorm naar het NK. foto Karen Overberghe

Johnny Hoogerland, in topvorm naar het NK. foto Karen Overberghe

Vader Cees Hoogerland sprak met dit weekend tijdens de Delta Tour even aan. ,,We willen met één of meer bussen supporters naar het Nederlands kampioenschap in Limburg, op zondag 28 juni. Wil je op het weblog van de PZC een berichtje maken, om te kijken hoe veel belangstelling er is?” Ja, natuurlijk doen we dat, want hoe meer fans, hoe beter.

Wie interesse heeft om mee te gaan: het vertrek, bij voldoende belangstelling, zal zijn om 8.30 in Goes. En aanmelden kan op Cenca@zeelandnet.nl.

Johnny vertrekt woensdag overigens naar Spanje met de ploeg om de Route du Sud te rijden. Hij wordt onder meer getest in het hooggebergte, want de Tourmalet ligt in het parkoers.

Hilaire Vanderschueren vertelde zondag in de Delta Tour: ,,We zijn vanaf nu heel erg gefocust op de Ronde van Spanje, omdat dat de eerste belangrijke groter ronde is voor de ploeg. Het programma van de voorbereiding is nog niet bekend, de selectie met wie we zullen gaan ook nog niet. Dat hangt allemaal sterk af van de vorm en de conditie van de renners. We zullen natuurlijk een keer op hoogtestage gaan en gedoseerd opbouwen naar de Vuelta. En de Route du Sud wordt al een mooie test.”

Of Johnny Hoogerland de Vuelta zal rijden? ,,Ik zou willen dat hij snel tekent voor Vacansoleil, dan is die onzekerheid weg. Want ik wil toch naar de Vuelta met een ploeg renners die volgend jaar ook bij ons rijden. Johnny moet maar snel zijn handtekening zetten. Hij voelt zich thuis bij ons en het is goed voor zijn ontwikkeling.”

Johnny: ,,Ik weet niet precies hoe de contacten lopen, omdat ik de Belg Paul de Geijter als manager heb genomen. Die regelt mijn zaken met Vacansoleil en eventueel met andere belangstellende ploegen. Maar dat Hilaire zegt dat ik eerst moet tekenen, voordat ik zekerheid krijg voor de Vuelta, kan ik wel begrijpen. Dat deed Jan Raas vroeger ook altijd. Niet tekenen voor de ploeg, dan ook geen Tour rijden.”

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Johnny Hoogerland

Geef een reactie

