Hans Dekkers: veel toprenners, dus minder koersen

Frits Bakker

IJZENDIJKE – Hij was één van de renners in de ploeg van Garmin Slipstream die veel werk moesten doen om Tyler Farrar zondag aan de eindzege te helpen in de Delta Tour Zeeland. Daardoor kon hij zich zelf wat minder in de kijker rijden op zijn eigen grondgebied, maar Hans Dekkers uit IJzendijke is er al een beetje aan gewend geraakt. De overgang naar een gerenommeerde topploeg, met veel renners van het hoogste niveau, houdt in dat de Zeeuws-Vlaming minder koersen kan rijden dan hij zou willen.

,,Ik wist van tevoren dat de selecties zwaar zijn, dat je heel goed moet zijn om voor een grote koers in aanmerking te komen”, vertelt hij in de dagen na de Zeeuwse profkoers. ,,Je tekent bij zo’n grote ploeg waar de plaatsen duur zijn. Ik heb Parijs-Roubaix mogen rijden, daarna heb ik een lange rustperiode gekregen. De Bayer Rundfahrt was de eerste wedstrijd weer waar ik heb gereden. Ik vond dat het nog niet super ging. Het was een kwestie van uitrijden, van ritme opdoen. Zaterdag en zondag, in de Delta Tour, ging het al veel beter.”

Hansdekkers in de panne

 

 

Hij weet welk programma de ploeg rijdt, waar hij zelf weer kansen krijgt. ,,Verder moet ik gewoon zorgen dat ik goed blijf door veel te blijven trainen. Daarover heb ik met de trainer van de ploeg voortdurend contact. Ik doe in de komende weken twee criteriums, zondag in Leede, de dinsdag daarop in Ruddervoorde. Daarin bereid ik me voor op het NK in Limburg.”

En daarna krijgt hij van de ploeg te horen waar hij verder nog wordt verwacht. ,,Ik heb een goed gevoel van de Delta Tour”, verzekert hij. ,,We hebben goed op kop gereden, de koers gecontroleerd voor Tyler Farrar. Eigenlijk was het de bedoeling om een ritje te winnen, maar toen Farrar de proloog won, zijn we voor de eindzege gaan rijden. Zondag liep het nog bijna verkeerd af, omdat er een paar renners in een valpartij op de kasseien zaten, maar uiteindelijk hebben we met de hele ploeg toch een mooi succes gehaald.”

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Delta Tour Zeeland, Hans Dekkers, Zeeuwse koersen

Geef een reactie

