Dagboek van Anne Eversdijk onderweg naar het NK

Frits Bakker

ROTTERDAM – De Raboster in Zeeland, morgen de Noordwijk Classic en dan moet Anne Eversdijk klaar zijn voor het NK. De twintigjarige Zeeuwse renster, die geneeskunde studeert aan de universiteit in Rotterdam, zit weliswaar nog midden in de tentamens, maar heeft van de laatste weken wel wat kilometers in de benen. Ze gaat in Limburg van start met de ploeg van Ton van Bemmelen.

Op weg naar het NK, vandaag met nog vier dagen te gaan, een klein dagboekje van Anne Eversdijk uit Kapelle.

Anne Eversdijk rijdt morgen nog de Noordwijk Classic op weg naar het NK in Limburg

Anne Eversdijk rijdt morgen nog de Noordwijk Classic op weg naar het NK in Limburg

,,We gaan morgen met de ploeg een mooie wedstrijd rijden, in het gebied van de sponsor Ton van Bemmelen. Veel over de Zuid-Hollandse wegen, door de bollenstreek, langs de duinen, een koers over 124 kilometer. Voor veel rensters is het een laatste test voor het NK, dat best wel op een zwaar parkoers wordt gereden.”

,,Ik heb op zich wel aardige herinneringen aan het NK. Als juniore werd ik twee keer zesde, vorig jaar als eerste jaar bij de vrouwen 28e. Ik weet niet zo goed wat ik er nu van moet verwachten, maar het zal zeker zwaar zijn. In de Raboster heb ik ook best afgezien, hoewel ik me toch redelijk voorin kon handhaven.”’

Ik ben veel met mijn tentamens bezig, maandag na het NK bijvoorbeeld ook weer en de vrijdag erna. Maar af en toe kom ik ook wel aan trainen toe. En het wedstrijdritme komt vanzelf, omdat we best redelijk wat koersen rijden. In het weekend voor Zeeland hadden we twee dagen wedstrijd, daarna in de week ook een keer.”

Het is dus gewoon even doorbikkelen in deze weken, maar vanaf vrijdag ben ik vrij. Dan gaan we met de ploeg op hotel in Limburg, want zaterdag moeten we al om negen uur starten. Wat onze tactiek zal zijn, weet ik nog niet. Vorig jaar moesten we voor Regina Bruins rijden, die een kanshebster was. Nu weet ik het eerlijk gezegd niet. Ik heb de training met de ploeg gemist. We zullen het vrijdag in de ploegbespreking wel horen.

Groeten, Anne Eversdijk

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Anne Eversdijk, Dameswielrennen

Geef een reactie

