Johnny Hoogerland: twee dagen om te herstellen

Frits Bakker

HEDEL – Dat hij in Ruddervoorde, woensdag, zo maar een trainingsrondje heeft gereden…? We hadden het geschreven in het stukje over Hans Dekkers, waarin stond dat Johnny Hoogerland ergens achterin het peloton was geëindigd. Maar hij wil er zelf toch even een kleine correctie in aanbrengen. ,,Het was een trainingsrondje, dat klopt, maar ik heb wel honderddertig kilometer op kop gereden.

Dat groepje, met een paar Belgen, werd ruim voor het einde ingelopen. En toen vond Johnny het eigenlijk wel genoeg. ,,Ik zit eigenlijk nog altijd kapot van die etappekoers in Frankrijk. Wat zeg ik, hartstikke kapot. Zo voel ik me nu ook. Ik lig op bed, ben een beetje aan het spelen met Valentijn, het vierjarige zoontje van mijn vriendin, en wil alleen maar rusten. Toch ga ik morgen nog een stukje losfietsen.”

Vrijdag vertrekt hij met Ilse (z’n vriendin) naar Limburg, een dag later voegt hij zich bij de ploeg. ,,Daar zullen we van Michel Cornelisse ook wel horen hoe de tactiek eruit zal zien. Ik denk dat we met een stuk of tien zijn van Vacansoleil en ik hoop dat we een mooie koers gaan rijden. Dat we goed mee gaan doen tot in de finale.”

Voor zichzelf heeft Johnny de tactiek wel al in zijn hoofd. Zoals hij dat in het voorjaar in de Ronde van Vlaanderen deed, zo wil hij het zondag op het NK ook doen. ,,Het is een parkoers dat lastig genoeg is om de zaak uit elkaar te rijden. En ik ga heel lang wachten om mee te springen. Ik ben heel goed de laatste weken, het is een terrein dat me ligt, dus ik wil meedoen in de finale. Je weet van tevoren dat zo’n NK in een paar momenten wordt beslist.”

Vooruit dan maar, succes zondag, we zien elkaar. En dan komt er nog even een ander geluid uit de telfoon. ,,Hallooooo, ik ben Valentijn.” En zeg maar, fluistert Johnny hem toe, dat je ook coureur wilt worden. Het is beloofd, bij deze.

 

Johnny met z'n vriendin Ilse. foto René Schrier

Johnny met z'n vriendin Ilse. foto René Schrier

1 reactie

Opgeslagen onder Actueel, Johnny Hoogerland

Een Reactie op “Johnny Hoogerland: twee dagen om te herstellen

  1. F. Overeem.

    Johnny, voor mij is er deze tour de france 2011 maar 1 winnaar en dat ben jij. Ik wens je een voorspoedig herstel toe.

Geef een reactie

