Wat zit er in de wielertas van Anne Eversdijk?

Frits Bakker

KAPELLE – Met een racefiets (merk Merida, groep Shimano Durace), een hoofd vol moraal, zoals dat heet en een flinke tas met kleding en andere spullen reist Anne Everdijk vrijdag af naar het WK wielrennen in Limburg. De Zeeuwse rijdt voor de ploeg van Ton van Bemmelen, met de opvallende gestreepte shirts, die we ongetwijfeld terug zullen zien in de wedstrijd voor de vrouwen. Anne Eversdijk komt zaterdagmorgen vroeg (9 uur) al aan de start.

De vraag in de dagen vooraf, bedoeld in de series van dagboekjes, is dit keer: WAT ZIT ER IN DE WIELERTAS VAN ANNE EVERSDIJK? Kortom, met welke bagage vertrekt een wielrenster naar het NK?

Anne Eversdijk: ,,Mijn fietspak zit er natuurlijk in, een t-shirt, zweetshirt, broek met bretels. Ik denk eerlijk gezegd dat we voor het NK van onze sponsor een nieuw setje kleding krijgen, zodat we er daar extra mooi uitzien. M’n helm zit in de tas, maar geen zonnebril, want die draag ik nooit, hoe gek dat misschien ook klinkt. En geen zonnebrandolie, dat lijkt me niet nodig zaterdag. Massage-olie ook niet, we worden voor de koers gemasseerd, daar hoeve we ons verder geen zorgen over te maken.”

,,Voor wat mijn schoenen betreft, heb ik aan één paar is genoeg, meer hoef ik niet mee te nemen. Ik heb een Time-sluiting, als enige van de ploeg, omdat ik het prettig vind om mee te rijden. Verder krijgen we ook de sokken van de ploeg. En o ja, een jack, dat ik voor de start even aandoe voor het warmrijden.”

Anne Eversdijk (tweede van rechts) in volle sprint

Anne Eversdijk (tweede van rechts) in volle sprint

,,Ik denk dat ik maar een regenjasje meeneem, want ze geven wel goed weer af voor zaterdag, maar ook vijftig procent kans op regen.”

,,Dan ben ik al een heel eind over wat er in mijn tas zit, behalve natuurlijk mijn toiletspullen. En omdat ik maandag tentamen heb, neem ik een studieboek mee in m’n tas, een samenvatting die gaat over de hormoonhuishouding. Daar wil ik nog wel een paar keer in kijken. Ik had het normaal gesproken zaterdag of zondag kunnen doen, maar ik denk dat we zaterdag na de koers met de sponsors moeten gaan eten.”

,,Het eten, vóór de koers, komt van Gré Knetemann, die zet alles klaar wat wat we nodig hebben. Zaterdag moeten we al heel vroeg op, omdat we om negen uur starten, dus ik denk dat we om zes uur al aan tafel zitten. Ik eet een paar boterhammen met hagelslag, denk ik.”

,,In de koers neem ik een reepje mee en Gré maakt voor ons wafeltjes met jam. Dat moet voldoende zijn om de koers op te rijden. Voor de rest krijgen we onderweg nog wel bidonnen aangereikt.”

,,Ik hoop natuurlijk op een goed NK, voor de ploeg en voor mij.” Groeten, Anne

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Anne Eversdijk, Dagboeken, Dames

Geef een reactie

