Herman Dekker moet zich zorgen maken

Frits Bakker

LA GRANDE MOTTE – Ik heb vanmiddag een paar berichtjes gestuurd naar vrienden. Met de korte, simpele tekst: The boss is los. Ook naar Herman Dekker, een wielervriend, die me vorige week voor gek heeft verklaard.

Toen ik vertrok naar de Tour en hem bij het afscheid de hand schudde, voorspelde ik: Armstrong gaat de Tour winnen, ik weet het zeker. Hij keek me verbijsterd aan en riep: ,,Als dát waar is, wil ik nooit meer iets met wielrennen te maken hebben.´´

Dat wil nogal wat zeggen, want Herman is een duizendpoot. Hij is één van de dragende krachten van de Juniorendriedaagse, rijdt met wedstrijdleiders in de klassiekers, stuurt uit hoofde van zijn beroep de politie en begeleidende motoren aan tijdens koersen en is bovenal een echte wielersupporter.

Die roept dus niet zo maar wat.

En toch vrees ik voor Herman dat ik gelijk ga krijgen, zeker na wat ik vandaag heb gezien, ook al zei mijn collega René dat hij wel heel gemakkelijk aan zijn seconden is gekomen.

Maar let u maar op, Lance gaat gewoon de Tour winnen. En Herman? Die zal het een afgang voor de wielersport vinden, maar daarna zal zijn wielerhart er niet meer onder lijden. Hoop ik tenminste.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Tour de France

Geef een reactie

