Pleidooi voor een fanclub van Emilia Fahlin

Frits Bakker

TERNEUZEN – Ik moet het natuurlijk bekennen, dat ik een zwak voor Emilia Fahlin heb gekregen, sinds de avond dat ze zowat aan de spiegel van onze auto naar de kopgroep reed in de Ster Zeeuwsche Eilanden. Het was, geef ik ook toe, niet alleen uit het oogpunt van sportieve bewondering was, maar ook, omdat ze behalve als wielrenster ook prachtig kan poseren als fotomodel.

Mijn bewondering voor de Zweedse kampioene op de weg en in het tijdrijden is nog gestegen, nu deze Zeeuwse weblog vrijwel elke dag een geweldige impuls krijgt door het verhaaltje over Emilia dat ik destijds heb geschreven. Ze blijkt zo veel fans te hebben, dat ook deze weblog elke dag veelvuldig wordt bezocht en de Zweedse hoog scoort met de bezoekersaantallen.

Emilia Fahlin in actie in de Zweedse kampioenstrui.

Emilia Fahlin in actie in de Zweedse kampioenstrui.

Mijn collega René stuurt me voortdurend mailtjes met de vraag: Waarom richt je niet een fanclub op voor Emilia Fahlin? Vandaag weer zegt hij: Waarom zetten we niet een grote foto van haar op het Middelburgse stadhuis als de Giro komt?

Dat is wat overdreven natuurlijk, want Emilia Fahlin heeft niets met de Giro en met Middelburg van doen. Ik zou wel een hartstochtelijk pleiter voor een fanclub willen zijn, maar het lijkt me meer iets voor jongere collega’s of fans van het vrouwenwielrennen om dat te doen. Ik kan ze verzekeren dat de leden in de rij staan en kan me niet voorstellen dat die fanclub er in Zweden nog niet is.

Het was nóg mooier geweest als ik dit pleidooi had kunnen houden voor één van de Zeeuwse meiden, maar die zijn zo vreselijk bescheiden dat ze het absoluut niet op prijs zouden stellen. En bovendien nog niet de successen behalen om een echte fanclub te rechtvaardigen.

Emiliafahlin333

Wij Zeeuwen zijn er trouwens toch te nuchter voor, want waar waren al die supporters van Johnny Hoogerland toen hij de hele dag voorin reed op het NK in Limburg?

Voor fanclubs ben ik zelf te oud geworden en bovendien kan ik als wielerjournalist maar beter objectief blijven.

2 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Dames, Dameswielrennen, Geschiedenis, Raboster Zeeuwsche Eilanden, Wielersfeer

2 Reacties op “Pleidooi voor een fanclub van Emilia Fahlin

  1. Wat een gave schoenen zeg, die wil ik ook!!!!!

    • fbakker

      Moet je bij Bikemontt.com zijn Esmi, prachtige damesschoenen inderdaad. Kun je misschien tegelijk ook zo’n Zweeds wielertenue bestellen. Voor modieuze wielerkleding kun je daar, net als bij Leontien.nl, wel eens aardig tekeer gaan, denk ik.

Geef een reactie

