Hans Dekkers moet Eneco Tour verlaten

Frits Bakker

BRUSSEL – We spraken elkaar woensdag voor de start in Aalter, Hans Dekkers en ik. Hij was op weg naar het startpodium om te tekenen, keek wat flauwtjes om zich heen, maar zag er best ontspannen uit. ,,Hoe is het met je, hoe is het met de vorm”, vroeg ik hem. ,,Ja, wel redelijk”, zei hij. ,,Ik heb een paar weken goed getraind in Amerika, paar kleine koersjes gereden, één keer gewonnen. Maar we waren er vooral om wedstrijdritme op te doen.”

Dinsdag was hij onopvallend van start gegaan in de proloog van de Eneco Tour, 88e op twintig seconden van Sylvain Chavanel. ,,Vandaag ga ik voor de ploeg rijden, tempo maken, want we hebben met Tyler Farrar en Bradley Wiggins twee kanshebbers om de Eneco Tour te winnen”, vertelde hij. En jij dan, dacht ik. Waarom ga jij niet voor je kansen als sprinter. Maar zo liggen de verhoudingen binnen de ploeg. Bradley Wiggins is natuurlijk een veel betere klassementsrenner en Tyler Farrar een betere sprinter. Dus moet Hans Dekkers werken voor de ploeg.

Hans Dekkers vertelt voor de start dat hij klaar is om zijn werk te doen voor Tyler Farrar en Bradley Wiggins in de Eneco Tour. foto Jan 't Gilde

Hans Dekkers vertelt voor de start dat hij klaar is om zijn werk te doen voor Tyler Farrar en Bradley Wiggins in de Eneco Tour. foto Jan 't Gilde

Ik had een verhaal voor de PZC van morgen gemaakt, dat hij mee op kop reed. Dat hij goed werk had verricht op weg naar Ardooie, waar Tyler Farrar de sprint won voor Tom Boonen en de leiderstrui greep. En dat hij vandaag, in de rit door de Vlaamse heuvels, ook weer met die intenties van start was gegaan.

 

Vanmiddag kreeg ik een smsje van Hans. ,,Ik ben uitgestapt met problemen aan de maag, kan geen eten en drinken binnen houden.” De Zeeuw, die toch al niet zo veel grote koersen mag rijden bij Garmin, is terug naar huis. Hij zal even tijd nodig hebben om op te knappen en zijn ritme weer op te pakken. Jammer van zijn Eneco Tour, waar hij zo naar had uitgekeken.

Wij wensen hem beterschap en een snelle terugkeer in het peloton.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Eneco Tour, Hans Dekkers

Geef een reactie

