Column Johnny 2. Stier

Het lijkt wel alsof ik een voorgevoel heb gehad. Ik heb een goed jaar geleden een stier op mijn bovenarm laten tatoeëren, toen ik nog lang niet kon weten dat ik de Ronde van Spanje ging rijden, maar gewoon omdat ik het mooi vond. Ik was zaterdag aan het warm rijden voor de proloog toen een journalist vroeg: heb je dat speciaal voor de Vuelta gedaan?

Johnny Hoogerland tijdens de warming up voor de proloog in de Vuelta. foto Frits Bakker

Johnny Hoogerland tijdens de warming up voor de proloog in de Vuelta. foto Frits Bakker

Mijn proloog is helaas mislukt. Ik ben niet zo’n renner die gauw excuses zoekt, maar in dat rotweer zat er echt geen betere tijd in. Het was mijn dag niet, denk ik. Die tijdritten liggen me toch al niet. Ik was zelfs mijn tijdritpak vergeten, had ik stomweg thuis laten liggen.

Voor de ploeg was het wel een mooie start. Jens Mouris was vierde, een geweldige prestatie tussen wereldtoppers als Cancellara, Boonen en Vinokourov. Ik heb stiekem even gekeken naar de eerste Raboman. Robert Gesink op de dertigste plaats. We laten ze maar lekker lullen over dat ploegje van Vacansoleil.

Ik was de proloog een dag later al vergeten, nu heb ik het echte Vueltagevoel te pakken. Drie weken lekker van huis. Ik ben nog nooit zo lang naar een koers geweest, maar het doet me niks. Het mogen er van mij ook vijf zijn.

Ik zal ook nooit naar huis verlangen, of me vervelen. Daar heb je geen tijd voor. Ik neem niks anders mee dan mijn laptop, om een beetje uitslagen te bekijken en met mijn vriendin te MSN’en. Verder heb ik niets mee, zeker geen boeken. Zo’n ronde rijden is al hectisch genoeg. ’s Avonds is het alleen masseren, eten, naar de kamer, beetje internetten en gaan slapen.

Ze zeggen allemaal dat ik er scherp op sta. Dat komt door m’n gewicht. Voor de start van de proloog woog ik 67. Dat is nog vier kilo minder dan vorig jaar rond deze tijd. Het vanzelf als je veel koersen rijdt en gezond eet.

  Johnny

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Columns Johnny in vuelta, Dagboeken, Ronde van Spanje

Geef een reactie

