Johnny column 4. Wonden likken

 

Wat een klotegevoel zeg. Ik ben het vliegtuig ingestapt met pijn aan mijn benen, aan mijn kont, aan mijn armen. De schaafwonden zitten over heel mijn lijf. Wat een valpartij zeg in de finale van een etappe die voor ons zo mooi had kunnen zijn. We waren in de straten van Luik, op stukken met gladde kasseitjes, de sprint aan het voorbereiden voor Borut Bozic toen we met een mannetje of zestig, zeventig tegen de grond klapten.

Wat er gebeurde, weet ik niet. Ze vielen voor me, achter me en naast me. Ik lag er midden tussen met Bozic, Leukemans en Marcato van onze ploeg. Het ergste was Marco (Marcato) eraan toe, ik moet nog zien of die terug op de fiets stapt. Da’s knap lullig voor de ploeg.

Het was link met die regen, maar het viel nog mee toen we in Nederland reden. Ik ben wel gevallen op weg naar de Cauberg, maar dat gaatje heb ik snel weer dicht kunnen rijden. Ik had na die lange vlucht van maandag voor de start best een goed gevoel. Het heeft in het begin even pijn gedaan, in de finale voelde ik me super.

We hadden met Lagoetin wéér een mannetje mee in de vlucht. Ik vond het ook knap van Lars Boom, dat die voor de tweede dag in de aanval ging. Daarna bleef het op het eind veel langer bij elkaar dan ik had verwacht met al die klimmetjes.

Op het laatst hebben we wat prikjes uitgedeeld. Ik ben een keer gegaan met Karsten Kroon, Lieuwe Westra heeft het geprobeerd. Toen we in Luik die lus van twintig kilometer ingingen, hebben we alles op de sprint gezet. We hadden vier man over met Bozic als afmaker. Verder was iedereen al gevallen van de ploeg.

Die ravage werd in de slotkilometers alleen nog maar groter. Wij maakten met de vier overebleven rennrs tempo op de tweede rij. Ik denk dat Marcato als eerste viel, maar echt goed heb ik het niet gezien. Op een rotonde, volgens mij kwam het door een olievlek, doken we met z’n allen over elkaar heen.

Vandaag is er gelukkig een rustdag om de wonden te likken. Het komt wel goed, maar nu doet alles nog pijn.

Johnny Hoogerland 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Columns Johnny in vuelta

Geef een reactie

