Column Johnny 10. Bergkoning

 

Zo, da’s mooi om een rustdag zo in te gaan hè? Ik zat weer mee in de vlucht en zelfs Hilario vond het goed. Hij zei later wel: als het morgen geen rustdag was geweest, had ik je teruggeroepen. Het was ook wel toeval hoor, ik sprong mee met een groep en we waren op de klim ineens weg.

Het is dat die Moncoutié ook weer mee was, hoewel die wel bergkoning zal worden. Ik ben zelf niet zo in geïnteresseerd in dat bergklassement, al zou het natuurlijk wel mooi zijn dat ik top vijf zou rijden aan het eind van de Vuelta.

Ik was echt op de etappe uit gisteren. We zaten op een zeker moment bijna tien minuten voor en ikk hoorde dat Caisse d’Epargne het goed vond. Als de trui van Valverde maar niet in gevaar kwam. Jammer dat Liquigas het gat wel dichtreed voor Benati, anders waren we weggebleven en had ik winstkansen gehad.

Weet je dat ik nog niet het gevoel heb gehad dat we een bergetappe hebben gereden? Dat komt omdat ik heel gemakkelijk klim en omdat de bergen goed lopen, zoals dat heet. Ik stel me een echte bergetappe voor met drie of vier klimmen van twintig kilometer. Die hebben we nog niet gehad.

Zaterdag en zondag klimmen we tot boven de tweeduizend meter en ligt de finish bergop. Ik ken het gebied daar in Sierra Nevada, omdat we er op trainingskamp zijn geweest. Ik ben heel benieuwd hoe het me daar af zal gaan. Ik kan nog niet zeggen dat ik zware benen heb na elf dagen koers.

Ik ben één van de weinige renners die niet eens een massage nodig hebben na de etappe, omdat ik heel soepel ben van mezelf. De meeste jongens liggen een half uur tot drie kwartier op tafel en vinden het prettig. Voor mij is één keer masseren per week al genoeg. Ik hou wel van een beetje spanning op de benen.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Columns Johnny in vuelta, Ronde van Spanje

Geef een reactie

