Column Johnny 11. Kaal geknipt

M’n ploegmaat Matteo zei op de ochtend van de rustdag: ik weet hier nog een kapper, zullen we even… Met hem en met Jens Mouris zijn we er naar binnengegaan. Ik heb me weer helemaal kaal laten knippen, da’s lekker makkelijk. Matteo was al kaal, Jens nu ook.

 Wat doe je op zo’n rustdag nog meer? We zijn een eindje gaan fietsen met z’n allen, een uurtje of twee, daarna hebben we een bakje gedaan op een terras aan het strand en zijn we terug naar het hotel gereden. Hilaire zei na het eten: ik wil vanmiddag niemand meer buiten zien. Het is dat Matteo, met wie ik drie weken op de kamer lig, me wakker heeft gemaakt, anders had ik tot in de avond doorgeslapen. Goh, wat voelde ik me gammel en lam zeg. Dat heb je altijd in een etappekoers. Zo lang je doorrijdt, voel je niets, maar op de rustdag slaat de vermoeidheid toe.

Ik weet dat voetballers wel eens langs de regenpijp van de hotelkamer wegglippen om een stapje te gaan doen. Daar moet ik niet aan denken zeg. Ik geloof er niet in dat renners dat wel eens doen voor een koers, zeker de serieuze profs niet. Je zou gelijk tegen de lamp lopen. Wij zijn bloedserieus, man. Ik geloof niet dat er aan tafel één man wijn drinkt, er staan alleen maar flessen water.

Met Matteo duik ik dan na het eten nog wel eens een terrasje op voor een koffietje. We lachen ons kapot, terwijl ik geen woord Italiaans spreek en hij geen woord Hollands. Toeristen zag je niet veel meer toen we dat tochtje langs de kust maakten. Ik heb hier met Ilse, m’n vriendin, een paar weken geleden een dag op het strand gelegen, toen was het nog stikdruk.

Wat ik aan reacties uit Nederland krijg, is echt onvoorstelbaar. M’n hyvessite staat vol, m’n telefoon loopt over van de sms-berichten. En zelfs Spanjaarden komen om handtekeningen vragen. Johnny wordt hier al aardig bekend.

Zo, ik neem maar een slaappilletje, want na zo’n hele middag op bed kom ik anders niet in slaap.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Columns Johnny in vuelta, Ronde van Spanje

Geef een reactie

