Column Johnny 15. Oranjegevoel

 Zie je het al voor je, Johnny op het WK, helemaal in oranje. Fiets oranje, helm, shirt, broek, sokken. Dat moet toch een speciaal gevoel geven voor ons en de supporters. Het Oranjegevoel moet terugkomen, heeft de bondscoach gezegd. Ik mag op mijn eigen Batavusfiets rijden, maar zelfs die wordt in oranje gespoten.

Het WK zeg, wat vind ik dát mooi. Mijn leven staat er nog niet van op z’n kop, daar heb ik hier nog geen tijd voor. Je bent met de Vuelta bezig, dat is al zwaar genoeg. Denk ook niet dat ik een andere Johnny ga worden na de Vuelta en nu weer het WK. Ik vind het alleen maar verschrikkelijk mooi wat me nu allemaal overkomt.

Ik had al een keer eerder met de bondscoach gesproken en wist dat ik een belangrijke kandidaat was. Hij heeft me nu gebeld en gezegd: ik haal je uit de stress, je rijdt het WK, bereid je er maar op voor. We hebben nog contact en bespreken het verder in Mendrisio.

Toch ben ik tot zondag met de Vuelta bezig. Wat denk je, ik ga zo’n mooie twaalfde plaats in het klassement niet laten schieten. We krijgen nu nog twee lastige etappes en zaterdag de tijdrit. Ik ga voluit om me te handhaven op deze positie. Ik heb twee Spanjaarden voor me en twee achter me op de slotdagen. De tijdrit gaat over 27 kilometer en is niet helemaal vlak. Dat moet me dus wel liggen.

Zondag, als de Vuelta eindigt, ga ik me pas echt op het WK concentreren. Dan vliegen we ’s avonds terug naar Nederland en krijg ik drie dagen rust. Die ga ik vooral benutten om te rusten. Ik ga niks anders doen dan een beetje losrijden en op mijn bed liggen.

Donderdag vliegen we vanaf Eindhoven met de selectie naar Mendrisio. Het enige wat ik weet is dat we het WK met twee kopmannen gaan rijden. Wat mijn rol wordt, hoor ik daar wel. De bondscoach heeft me verder nog niks verteld. We spreken elkaar daar verder, zei hij.

Het is wel een bekroning hoor, dat WK. Dan hoor je toch bij de betere jongens van je land. Ik vind het al fantastisch om mee te mogen maken.

   

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Columns Johnny in vuelta, Ronde van Spanje

Geef een reactie

