Column 17. Vacansoléé

 

De Vuelta is blij met ons, de bazen van Vacansoleil zijn trots op ons en het budget van de ploeg gaat omhoog. Wat wil je nog meer na zo’n eerste jaar als profploeg. De Spaanse ronde heeft heel wat losgemaakt en de ploeg over heel de wereld bekend gemaakt. Ik kan het ook anders zeggen: Vacansoleil had al een mooie ploeg, maar je moet het ook nog op het podium van een grote ronde laten zien. Dat hebben we hier gedaan. We hebben succes, maar ook nog veel lol samen. Dat is de kracht van deze ploeg. Zelfs op zo’n dag als gisteren, ondanks een blundertje voor het klassement.

We kwamen er helemaal op het laatst pas achter dat Philip Deignan in de kopgroep zat, omdat ze een verkeerd rugnummer hadden doorgegeven. Hilaire riep ineens: hé, shit, die vent zit ook mee zeg. Het was te laat om nog een jacht op gang te brengen. Ik blijf twaalfde, omdat Danielson is afgestapt, anders was ik nu elfde geweest.

Klein dompertje, zullen we maar zeggen. Voor de rest is het veel lachen de laatste dagen, vooral met Jens Mouris. Wat een figuur is dat zeg. We zijn gisteren voor het peloton uit gaan rijden met Garcia Acosta, de oudste vent in de koers, die nog met Indurain heeft gereden. Ik vind het prachtig om naast te rijden: een verschrikkelijke kop en een lijf als een beer. Daar wil ik mee op de foto, zei Jens, voor boven mijn bed. Wij hem tussen ons in genomen en een foto laten maken. Ik liet hem later aan Valverde zien, die móest toch lachen.

Ik hoop wel dat het in de ploeg blijft zoals het nu is. D’r zijn natuurlijk in deze periode van de transfers geruchten. Zo zou Jens naar Cofidis vertrekken. Daar is echt niks van waar. Je weet het nooit, want ze trekken aan renners. Ik weet in elk geval zeker dat ik blijf. Mijn contract loopt nog door tot volgend jaar en ik vind het een heerlijke ploeg.

En áls er belangstelling voor me is, dan wimpelt Hilaire het wel af. Ik hoorde van een mécanicien dat er al een paar keer een ploegleider naast hem is komen rijden. Die vragen dan: komt Johnny vrij na dit jaar? Hilaire schudt dan heel heftig met zijn hoofd: nee, Johnny blijft bij ons.

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Columns Johnny in vuelta, Ronde van Spanje

Geef een reactie

