Johnny Hoogerland houdt korte winterstop

Frits Bakker

PIEMONTE – Vandaag rijdt hij nog de Giro del Piemonte, zaterdag de Ronde van Lombardije, daarna keert hij terug uit Italië en zit het seizoen er op voor Johnny Hoogerland. De laatste koers, de Amstel Curacao Race, is niet meer dan een uitstapje. ,,De Ronde van Lombardije is mijn laatste doel om er nog eens alles uit te halen”, vertelde hij woensdag. ,,Ik verwacht dat de Giro del Piemonte op een sprint zal uitdraaien.”

De Zeeuwse revelatie van dit wielerjaar heeft er meer dan honderd koersdagen opzitten. ,,De Vuelta en het WK hebben me enorm veel vertrouwen gegeven. Ik moest het daarna eigenlijk maar wat rustiger aan doen, maar met deze vorm wil ik toch nog goed rijden zondag.”

Johnny met zijn vriendin Ilse. foto René Schrier

Johnny met zijn vriendin Ilse. foto René Schrier

De winterstop wordt nog korter dan vorig jaar. ,,Ik heb vorig jaar veel kilometers gemaakt in de winter, dat wil ik nu nog uitbouwen. Na Curacao blijf ik nog even thuis, op 20 november vertrek ik naar Benidorm en ik blijf er tot 10 januari. Ik wil er nog intensiever trainen dan vorig jaar, omdat ik in het voorjaar nog beter wil zijn. Vooral in de klimkoersen, zoals Luik-Bastenaken-Luik, de Amstel Gold Race en de Waalse Pijl.”

De Spaanse trainingsstage is vooral bedoeld om duurtrainingen te doen. ,,Het bevalt me daar heel goed, het weer is goed en je hebt er heel wat beklimmingen in de buurt. Maar ik ga op mijn eentje vooral veel duurtrainingen doen. Als ik terugkom op 10 januari, blijf ik één week thuis, daarna gaan we met de ploeg op trainingskamp.”

1 reactie

Opgeslagen onder Actueel, Johnny Hoogerland

Een Reactie op “Johnny Hoogerland houdt korte winterstop

  1. Dan rijdt Johnny de Ronde van Lombardije wel een dag te laat, want die wordt zaterdag (17-10) al verreden ipv zondag.

Geef een reactie

