Mountainbiken in de Zak van Zuid-Beveland

door René Schrier

Ik zag in de krant dat het morgen weer de jaarlijkse mountainbike tocht van het Wielercomité ‘s-Heer Arendskerke is. Vorig jaar heb ik daar aan meegedaan. Ik had nog nooit een mountainbike rit gereden. En aangezien ik in de stad altijd op een rode mountainbike rijdt, een afgetrapt beestje dat best vies mocht worden, trok ik de stoute schoenen aan. Dat wilde ik ook wel eens proberen.

Dus vanuit Goes naar ‘s-Heer Arendskerke op de fiets en aanmelden bij het Heer Arendshuis. Een bakje koffie en op voor de 30 kilometer, want ik wilde niet overmoedig zijn. Het was een prachtig parkoers, langs een stuk van het oude goederenspoor, dan weer over de dijken van de Zak van Zuid-Beveland  en over onverharde paden. Precies zoals ik het me had voorgesteld. Af een toe moest wel eens even een  voetje aan de grond gezet worden, maar ik bleef in ieder geval overend. Wat niet van iedereen gezegd kon worden. Tegen het eind nog een buitje regen, maar toen zat het grootste deel er al op. Ik heb me prima geamuseerd mede door de heerlijke erwtenssoep na afloop.

Toch zal ik morgen niet meedoen. Want al regent het vanaf nu geen druppel mee, het zal volgens mij een nog grotere modderbende worden dan vorig jaar. Maar ja, voor sommigen is dat nu juist de lol van mountainbiken. Daarom hoop ik dat de deelnemers morgen veel plezier en een beetje weer hebben. En vergeet de ewtensoep niet. Inschrijven vanaf 9.00 tot 11.00 uur in het Heer Arendhuis, voor de 30 of 50 kilometer.

2 reacties

Opgeslagen onder Actueel, Mountainbiken in Zeeland

2 Reacties op “Mountainbiken in de Zak van Zuid-Beveland

  1. Leuk stukje :)
    Jammer dat je niet hebt mee gedaan. We hadden toch 170 deelnemers (300 vorig jaar) ondanks het slechte weer.
    We hopen dat je volgend jaar wel weer meedoet.
    En inderdaad…. de erwtensoep was lekker!!!

    • Bedankt voor je reactie. Als je wat te melden hebt van jullie wielervereniging stuur het dan gerust op naar dit blog. Data van evenementen of zo. Dat kan als reactie of naar de email van Frits (bakko2@zeelandnet.nl) of mij (rschrier@gmail.com). René

Geef een reactie

