Sfeerbeelden van trainingsstage Johnny in Spanje

Frits Bakker

CALPE – Zijn eerste trainingsweek in de prachtige Spaanse kustplaats Calpe is achter de rug. De vorm van Johnny Hoogerland komt weer al aardig op peil, want hij is eigenlijk nooit weg geweest. Maandag keerde hij even terug om de verkiezing van de Wielrenner van het Jaar mee te maken in Den Bosch. Daarna is hij weer pijlsnel teruggegaan om de trainingsstage vanaf vandaag weer te vervolgen.

Johnny voor zijn appartement in Calpe van waaruit hij zijn trainingstochten maakt. foto Ilse de Rouw

 

We kregen alvast wat foto’s van zijn vriendin Ilse, die een weekendje over is geweest in Calpe en genoot van de vakantie. ,,We waren voor het eerst weer eens een paar dagen samen, Johnny, de zon en ik”, vertelt ze. ,,Dat was een heerlijk gevoel, al ben je met Johnny natuurlijk nooit helemaal alleen. Johnny en zijn fiets zijn één, terecht natuurlijk.”

Johnny wilde vanmiddag, nadat hij terug was van drie uurtjes trainen, nog wel even reageren op de verkiezing van maandag. ,,Ik ben natuurlijk een beetje teleurgesteld, maar Robert Gesink is geen kleine coureur. Volgend jaar beter, denk ik dan maar. En ik ga met dezelfde ambitie door naar het volgende jaar.”

Zijn vader Cees reageerde op deze weblog fel op de mening van Jo de Roo. De voormalige Zeeuwse wielerlegende zei maandagavond tegen de PZC: ,,Ik heb niet voor Johnny gestemd, want als er geen televisie was geweest, hadden velen nog niet van hem gehoord.” Hij bedoelde ermee te zeggen dat de uitslagen van Robert Gesink en Lars Boom aansprekender waren. Cees Hoogerland vond: ,,Dat zeg je toch niet als Zeeuw.”

Johnny zelf kijkt er anders tegenaan: ,,Dat moet Jo zelf maar weten, iedereen mag zijn mening hebben en ervoor uitkomen.”

Vanmiddag hervatte Johnny zijn trainingsstage, waarin hij zo’n 25 tot 30 uur per week op de fiets wil zitten. ,,Voor de rest h0ud ik me vooral heel rustig. Ik stop niet eens in een café voor een koffie, meestal ga ik even bij een benzinepomp langs voor een blikje. En eten doe ik thuis. Ik maak wat rijst klaar, of pasta’s en ook veel verse groenten. Zo houd ik het hier wel uit, want ik ben het gewend om in mijn eentje te trainen. Ik blijf tot 27 januari, tussendoor komt eind december Ilse nog wel even langs.”

Johnny vertrekt vanuit de straten van Calpe voor een trainingsrit over de Col des Rates. foto Ilse de Rouw

Het uitzicht op de baai van Calpe met daarachter de klimmetjes waarop Johnny zich kan uitleven. foto Ilse de Rouw

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Johnny Hoogerland

Geef een reactie

