Rustdag en pechdag voor Nick Nieuwdorp

Frits Bakker

CALPE – Voor de twee Zeeuwen Nick Nieuwdorp en Nick van der Lijke loopt het trainingskamp in Calpe alweer een beetje naar het einde. Het is maar goed dat ze er even een dag of tien uit zijn, want op de Zeeuwse wegen was het vrijwel onmogelijk geweest om te trainen. Op de Spaanse wegen is dat nogal wat anders: die liggen er elke dag feilloos bij. De temperaturen zijn meer dan redelijk, altijd zo tussen de vijftien en twintig graden. Soms schijnt het zonnetje, af en toe valt er een buitje.

Nick Nieuwdorp hield in de afgelopen dagen één rustdag en had op vrijdag een pechdag. Zijn dagboekjes van die twee dagen:

DAG  7

Donderdag. Vandaag hadden we een soort rustdag, we konden lekker uitslapen en gingen om 1 uur trainen. Daarna deden we een klein rondje, omdat het weer ook niet goed was. Als eerst reden we naar Benissa en pakten we de klim nog even mij. Daarna reden we weer via de andere kant van Benissa terug naar Calpe en hadden we een uur lekker rustig gefietst. In de stad zelf dronken we nog wat en aten we nog een lekkere wafel! Daarna reden we weer met z’n alleen terug naar het appartement. Vandaag dus een soort rustdag, een lekkere dag om te herstellen. ‘S avonds hebben we thuis pannekoeken gegeten die heerlijk waren!

DAG 8

Vrijdag. Vandaag stond er twee keer trainen op het programma, één in de ochtend, één in de middag. Maar vanmorgen bij het wegrijden brak mijn ketting en de fietsenmaker was niet open. Toen ben ik maar terug naar het appartement gegaan en zijn de andere jongens gaan twee en half uur gaan trainen. Toen ze om 12 uur terug kwamen, heeft Nick van der Lijke mijn ketting gemaakt. Dat is goed gelukt, dus ik kon gelukkig nog trainen vamiddag. Het was echt heel lekker weer en ik verveelde me kapot. We zijn om 2 uur nog gaan trainen, een mooi rondje met wat heuveltjes. Toen we terug waren hadden we ruim 2 uur getraind. Voor mij een niet zo leuke dag dus met een kettingbreuk maar toch nog lekker gefietst.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Dagboeken, Nick Nieuwdorp, Nick van der Lijke

Geef een reactie

