Het begint weer te kriebelen

René Schrier

Het jaar is goed begonnen. Weliswaar moest ik de nieuwjaarsreceptie van de provincie Zeeland missen door een griepje. Dat is op zich niet zo erg, maar omdat dit de aftrap was van het Zeeuwse jaar van de fiets was ik er wel graag even bijgeweest. Niets aan te doen. Maar om het goed te maken kreeg ik per email wel een uitnodiging van de ASO, de organisator van de Tour de France, om donderdag 21 januari naar Versailles te komen voor een persconferentie over de nieuwe editie van Parijs-Nice. Ik was vorig jaar voor die koers geaccrediteerd en dan sta je vanzelf op de verzendlijst. Niet dat ik er naar toe ga, die persconferentie. Maar het is zo’n leuke lentebode. Dat betekent dat de koersen er weer aankomen.

Een leuke koers hoor, met als bijnaam de koers naar de zon. Begint vaak met slecht weer in de buurt van Parijs en eindigt op een zonovergoten boulevard van Nice.  Ik weet nog niet of ik er dit jaar weer heenga. Ik heb ook wel zin om de tweedaagse Tour du Haut Var eens te bezoeken.

Terug naar Zeeland. Gisteren was ik op een bijeenkomst van de provincie Zeeland die ook weer gewijd was aan het Zeeuwse jaar van de fiets. Een prima ontmoeting tussen overheden, organisatoren en bedrijfsleven waar goede suggesties over en weer gingen.

Ik zat naast Cees Priem die me vertelde dat bij de doorkomst van de Tour de France in Goes op zondag 4 juli, in Goes zelf allerlei festiviteiten georganiseerd zullen worden. Maar allerlei telefoontjes via zijn gsm verhinderden dat we er even op door konden praten. Daar moet ik hem binnenkort eens over bellen.

Wat de Giro d’Italia en Middelburg betreft, dat ziet er erg leuk uit. De hele week van te voren wordt Middelburg roze gekleurd. Ik heb al enkele erg leuke ideeën gehoord tot en met gondels in de Middelburgse havens. Theater uit Venezië. Als dat allemaal door gaat wordt het veel leuker dan de start van de Ronde van Spanje in Assen.

Het begint dus te leven en dat bedoel ik met een goed begin van het nieuwe jaar. En dan wordt tussen dat Giro- en Tour-geweld de Delta proftour en toertocht nog maar amper genoemd. Ten onrechte. Maar ook daar komen we ruimschoots op terug.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Delta Toertocht, Delta Tour Zeeland, Ronde van Italie in Zeeland, Tour in Zeeland

Geef een reactie

