Johnny Hoogerland maakt lelijke val in bevoorrading

Frits Bakker

CONTRES – Met z’n stemming ging het nog wel, want dankzij de pijnstillers voelde hij zich goed. Maar hoe zal het morgen zijn met Johnny Hoogerland, die vanmiddag in de eerste etappe van Parijs-Nice lelijk ten val kwam in de bevoorrading. ,,Ik heb overal schaafwonden, maar kon gelukkig verder rijden”, vertelde hij gisteravond op zijn hotelkamer na het avondeten.

Na 110 kilometer koers kwam de Zeeuw hard op het wegdek terecht. ,,Ik pakte een gelletje aan en zag niet dat iemand anders een bidon weggooide. Toen ik daarover reed, ging ik op mijn gezicht. Het ging er toch al een hele dag heel nerveus aan toe, met veel valpartijen, veel wind onderweg, maar die val was echt een ongelukkige samenloop.”

Romain Feillu (links) van Vacansoleil zat met Albert Timmer van Skil Shimano in een lange vlucht tijdens de eerste etappe. Vacansoleil had na de val van Johnny Hoogerland in de kopgroep alleen Marco Marcato mee. foto Isabelle Duchesne

Met de hulp van de volgauto’s was Johnny wel snel terug in het peloton. ,,Daarna heb ik goed kunnen volgen, want ik voel me gewoon goed. Het is alleen jammer dat dit nu moet gebeuren. Ik hoop maar dat ik er niet te veel last van krijg, want ik heb wekenlang naar deze koers toegeleefd. Ik ben al blij dat ik nu in het peloton ben geëindigd en geen tijd heb verspeeld, behalve dan ten opzichte van de kopgroep. Donderdag gaat het bergop, dan moet je meezitten wil je een rol kunnen spelen voor het klassement.”

1 reactie

Opgeslagen onder Actueel, Johnny Hoogerland, Parijs-Nice, Vacansoleil, Voorjaarskoersen

Een Reactie op “Johnny Hoogerland maakt lelijke val in bevoorrading

  1. ILSE

    Een voorspoedig herstel gewensd voor Johnny.

Geef een reactie

