Nick Nieuwdorp voor vier weken uit koers

Frits Bakker

MILAAN – Da’s het mooie van dit nieuwe tijdperk dus, met de gsm in de aanslag op de burelen van Milaan-Sanremo. Ik krijg een smsje van Nick Nieuwdorp: ,,Frits, ik heb de ziekte van Pfeiffer.” Ik laat het aan mijn collega Jan zien en ben even perplex. Nick, die een hele winter keihard heeft getraind, die klaar leek voor een prachtig voorjaar in een nieuwe ploeg. Die even werd geremd door een onwillige knie en nu is uitgeschakeld.

Nick Nieuwdorp aan het begin van het seizoen, dat een ongelukkige start krijgt. foto Frits Bakker

Voor hoe lang, vraag ik hem terug. ,,Vier weken”, schrijft hij. Goh, da’s balen zeg, want Nick was toch vooral een man van het voorjaar. Vorig jaar won hij een mooie klassieker bij de Jonge Renner, dat bracht hem in beeld bij het team van Line Loyd. We kunnen niet anders dan hem, vanuit het verre Milaan, aan de vooravond van Milaan-Sanremo, veel sterkte te wensen met zijn herstel.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Jonge talenten, Nick Nieuwdorp

Geef een reactie

