Hoogerland niet in Zwitserland, ook niet in Delta Tour

Frits Bakker

YERSEKE – Het is niet de vorm die plotseling weg is, hooguit is hij wat vermoeid teruggekeerd uit de Ronde van Luxemburg. En dus heeft Johnny Hoogerland samen met zijn coach Hilaire Vanderschueren andere keuzes gemaakt voor de komende weken. De Zeeuwse prof zal niet van start gaan in de Ronde van Zwitserland, maar als alternatieve keuze ook niet in de Delta Tour. ,,Het zou anders zijn als ik me topfit zou voelen, maar dat is niet zo. Ik was maandag, toen ik terug was uit de Ronde van Luxemburg, supermoe. We hadden ons met de ploeg uitgeput met op kop rijden voor Matteo Carrara, die het klassement won. En ik vond het beter om ook de Delta Tour te laten schieten.”

Johnny Hoogerland, trainen in plaats van de Delta Tour. foto Cor Vos

Met de conditie is niets mis, zo verzekert hij. ,,Ik ben een paar weken ziek geweest in mei, dat heeft mijn programma wat in de war gestuurd. Maar om nu te zeggen dat de vorm weg is, nee, ik voel me verder wel goed. Ik heb in de Ronde van België ook best goed gereden en in de Ronde van Luxemburg veel werk opgeknapt. Maar nu de Ronde van Zwitserland rijden, zou niet verstandig zijn. Ik kan wel eens eigenwijs zijn, maar Hilaire vond de Ronde van Slovenie, die volgende week woensdag begint, beter passen. En hij is een wijs man, naar wie ik best wil luisteren.”

Het NK moet de volgende piek worden, in de Ronde van Slovenië kan Hoogerland zijn wedstrijdritme bewaren. ,,We rijden in de achtertuin van Borut Bozic en de koers, over zes dagen, is niet zo zwaar dan de Ronde van Zwitserland.”

Van een teleurstellend jaar tot nu toe wil hij niets weten. ,,Ik vond mijn voorjaar zelfs beter dan vorig jaar, maar toen reed ik de Driedaagse van West Vlaanderen, om maar eens wat te noemen, en nu Parijs-Nice. Dat is nogal een verschil. We hebben alleen geen grote ronde mogen rijden en niet de grote klassiekers die we graag wilden rijden. Het is ook nog maar zeer de vraag of we de Ronde van Spanje mogen rijden, maar ik hoop van harte dat we daar wel aan de start zullen staan.”

Dat hij de Delta Tour Zeeland niet zal rijden zaterdag, zal voor veel supporters een teleurstelling zijn. ,,Ik had het wel gedaan hoor, als ik helemaal fit was. Maar nu, na die Ronde van Luxemburg waarin we ons hebben afgebeuld, kan ik beter een paar dagen rust nemen en dit weekend gaan trainen. Hoe jammer dat ook is voor de Delta Tour.”

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Actueel, Delta Tour Zeeland, Johnny Hoogerland

Geef een reactie

