Ik kan geen gezichten onthouden

door René Schrier

Ik schreef een paar dagen geleden op dit blog dat ik problemen heb met het herkennen van gezichten. Dat is echt een probleem voor me. Ik kan met iemand spreken en de volgende dag herken ik dat gezicht al niet meer. Het komt voor dat mensen me groeten of naar me zwaaien en ik absoluut niet weet wie dat is. Dat is lullig. Ik kom dus op die manier nogal onvriendelijke over.

Zaterdag in Rotterdam voor de aanvang van de tijdrit van de Tour de France had ik weer zoiets. Ik dacht toch echt Fabian Cancellara voor een foto vast te kunnen leggen. Ik zag een wielershirt met een rode kraag en een zwitsers kruis, voorop duidelijk Saxo Bank. Een beetje een stoer gezicht. Ik dacht dat kan niet missen, dat is Fabian Cancellara.

Hij stond ontspannen te praten met iemand en ik riep Fabian. Een vriendelijk gezicht draaide mijn kant op en ik drukte af. Later begon ik te twijfelen. Ik had Cancellara twee dagen er voor nog gezien op de persconferentie van Team Saxo Bank voor de Tour de France. En was dit hem wel? Ik vroeg het aan Frits, maar die dacht van niet.  Hij liet de foto aan een collega zien die wel wist dat het Cancellara niet was, maar wie dan wel.

Ik heb op internet opgezocht wie de Zwitserse kampioen is, Martin Elmiger. Die rijdt niet voor Saxo maar voor AG2R.  Maar wie is die man dan? Ik zet de foto hieronder en ben benieuwd wie het antwoord weet. En als ik jullie tegenkom en eens niet groet, weet je nu waarom.

Wie is dit?

5 reacties

Opgeslagen onder Tour de France

5 Reacties op “Ik kan geen gezichten onthouden

  1. oudste broer van de3 schleckbroers lijkt mij.zijn voornaam ben ik even kwijt.

  2. fbakker

    Hey, René, even een korte reactie. Ik ben weliswaar ook niet zo goed meer in gezichten, maar weet natuurlijk wel hoe Cancellara eruit ziet. En dat jij schrijft: Frits dácht dat hij het niet was, komt omdat je me liet kijken op een klein schermpje van je fototoestel. Dat wil ik even kwijt. Wie het wel is, ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Ronald Apers van de Delta Tour mailde me. Hij denkt de oudere broer van Andy en Fránk Schleck.

  3. rschrier

    Ik weet nog steeds niet wie het is. Hij heeft wel een koersshirt aan en is duidelijk van Saxo. Iemand suggereerde al Martin Elmiger, maar die rijdt voor AG2R. Dus dat kan ook niet. Misschien moet ik er een prijsvraag van maken.

  4. Jan v/d Broeke

    Volgens mij is het Danny in ’t Ven, chauffeur bij Team Saxo bank, en oud wielrenner uit België

    • rschrier

      Ik wist niet dat het nog zoveel onduidelijkheid teweeg zou brengen. We zijn in inmiddels een week verder en we weten nog steeds niet definitief wie het is. Het is ook niet echt belangrijk, maar het begint me wel te intrigeren. Straks blijkt het gewoon een fan uit Zwitserland of Luxemburg of weet ik weer vandaan te zijn.

Geef een reactie

