John en Nelly volgen de Tour voor Koos

Frits Bakker

EPERNAY – Ik ken ze niet alleen uit de Tour, ook van andere bezoekjes aan het Zeeuwse. John Moerenhout kwam er vaak in de horecagelegenheden toen hij nog werkte als vertegenwoordiger. Ik weet het niet precies meer, maar ik denk dat het voor een biermerk was. En zo kenden Jan Dieleman en Meerten Dallinga, twee vrienden van me, de vader van Koos Moerenhout.

John en Nelly, de vader en moeder van Koos, zijn geweldige supporters van hun zoon. Ze reizen al heel veel jaren de wedstrijden af, in goede en in mindere tijden. En nu, in de nadagen, is Koos weer op zijn top. Hij droeg twee keer de Nederlandse kampioenstrui, in 2007 en 2009. Daar tussendoor werd hij in 2008 tweede.

Koos en Nelly Moerenhout in de Tour.

Het zijn kortom de gloriejaren van Koos, voor wie de Gasoline Brothers twee jaar geleden het lied There it goes (for Koos) schreven. Koos komt uit Achthuizen, niet zo ver van Zeeland, en is getrouwd met ex-wielrenster Edith Klep. Ze wonen nu in Welberg, net over de grens met Brabant, maar Koos komt nog altijd vaak trainen in Zeeland.

John, zijn vader, die overigens onlangs een nieuwe heup heeft gekregen, vertelde me onlangs in de Ronde van Gullegem: ,,Hij belt me dikwijls op en zegt dan: pa, ik ga trainen, ga je mee met de brommer? Voor de Tour hebben we dat weer een paar keer gedaan en je wil niet weten hoe hard Koos de Zeelandbrug oprijdt. Met meer dan vijftig in het uur, ik kan hem met m’n brommertje niet eens volgen.”

De meesterknecht van Rabobank is dit jaar weer in de Tour. John en Nelly zijn er ook, om te supporteren. Arnold Parre, die deze week op de kasseien was, legde het tweetal vast op de plaat.

1 reactie

Opgeslagen onder Actueel, Reportage, Tour de France, Wielersfeer

Een Reactie op “John en Nelly volgen de Tour voor Koos

  1. rschrier

    Ik heb ze in de etappe van vandaag (zaterdag) op televisie gezien. Ik herkende ze aan de vlag.

Geef een reactie

