Waar blijft Johnny Hoogerland toch?

door René Schrier

De Ronde van Polen is een paar dagen op weg en normaal zou ik misschien mijn schouders er over ophalen. Toch volg ik de uitslagen en maar om één reden: Vacansoleil rijdt mee. Ze mogen weer eens in een ronde van betekenis meerijden en dan wil je weten waar ze staan. Zeker nu ze zulke ambitieuze toekomstplannen hebben.

De eindsprint van vandaag.

Ik wil natuurlijk ook wel eens weten hoe het met de ploeg gaat waarwe vorig jaar allemaal zo tevreden mee waren en die dit jaar om wat voor redenen dan ook ujit allerlei koersen wordt gehouden. En daarbij vooral voor ons  Zeeuwen, hoe gaat het met Johnny Hoogerland?
Normaal is het mijn collega Frits Bakker met wie ik dit wieler weblog onderhoudt, die de contacten met Johnny warmhoudt. Maar die krijgt hem ook moeilijk te pakken. Zelfs zijn vader schijnt er moeite mee te hebben. Ik hoorde hem in het Tour de France-programma van Mart Smeets iets zeggen over een (nieuwe) vriendin. Maar voor een prof-renner als Hoogerland mag dat toch geen effect hebben.
En nu is het de Ronde van Polen waar Vacansoleil aan bezig is. En ik moet zeggen de sprinters van de ploeg doen het niet eens zo slecht, al zat een overwinning er nog niet in. Johnny doet zijn werk voor de ploeg en zeker als het op sprinten aankomt is het niet zijn ding.

Johnny Hoogerland. foto René Schrier

Nu komen er de komende dagen  wat hoogteverschillen aan in de Ronde van Polen. Ik zal niet spreken over bergen, maar er zijn wat hoogteverschillen van ongeveer 300 meter.  En dat in sommige etappes in 6 of 7 etappes achter elkaar. Als Johnny iets is van de schim van vorig jaar dan moet dat een mooi parkoers voor hem zijn. Ik ben benieuwd. De etappe van morgen is nog niet zo interessant want dan is er wat hoogteverschil na 50 kilometer.

Maar donderdag en vrijdag kan het leuk worden. Met 6 tot 7 klimmetjes. Het zijn geen Alpen maar ze komen wel allemaal direct achter elkaar en de finish is bergop. Dat maakte het interessant. En zou Johnny Hoogerland weer eens van zich kunnen laten spreken. De laatste etappe, zaterdag is weer een typische massasprint. Dat is niks voor hem, getuige de eerste drie etappes. Hij kwam niet bij de eerste 100 renners.  Maar dat hoeft ook niet als je je krachten spaart. Of voor een ploeggenoot werkt. We zullen het vanaf donderdag zien.
Via internet is de Ronde van Polen te volgen. Maar je begrijpt het wel, het  is Pools dus het zou allemaal wel eens anders kunnen lopen.
2 reacties

Opgeslagen onder Johnny Hoogerland

2 Reacties op “Waar blijft Johnny Hoogerland toch?

  1. Dies van Belzen

    De Ronde van Polen is ook life te volgen op de televisie via Eurosport.
    Je ziet een terugblik van vorige etappe en aansluitend de directe beelden.

  2. Johnny komt in vorm richting naseizoen. Er komen nog genoeg mooie koersen om te winnen.

Geef een reactie

